Copywriting – usługa, która pomaga sprzedawać

W słowach ukryta jest ogromna moc. Potrafią dodawać skrzydeł, ale również ranić. Mogą wzbudzać czyjeś zaufanie albo wpływać na jego utratę. Mogą też sprzedawać. Ta ostatnia możliwość szczególnie istotna jest w branży e-commerce.

O tym, jak wiele zależy od  tekstu zamieszczonego na stronie internetowej doskonale wiedzą właściciele sklepów internetowych. Niewielka zmiana w jego strukturze, właściwy dobór słownictwa, odpowiednia grupa docelowa, do której są kierowane. To elementy, które w istotny sposób wpływają na sukces w branży.

Co stoi na drodze?

Rosnąca konkurencja i coraz więcej sprzedawców internetowych. W sieci zaczyna się robić ciasno. Klienci z każdej strony atakowani są różnego typu reklamami, nierzadko bardzo nachalnymi. To powoduje ich zniechęcenie i rozdrażnienie.

Jak wyróżnić swój produkt przy tak szerokiej ofercie innych sprzedawców?  Jak dotrzeć do klienta i wzbudzić w nim potrzebę zakupu towaru właśnie od nas? To  zadanie tekstów sprzedażowych, opisów produktów i artykułów blogowych zamieszczonych na stronie sklepu. Skuteczny copywriter z Dynanet.pl z pewnością podoła temu zadaniu. Okazuje się, że taki sposób reklamy może być znacznie skuteczniejszy niż inne jej formy, a co więcej lepiej widziany przez klientów.

Sprzedawca, korzystając z pomocy copywritera, poza produktem często oferuje swoim klientom również cenną wiedzę. Temu właśnie służy prowadzony na stronie sklepu blog. Ciekawe, merytoryczne, wartościowe i co ważne, dające czytelnikom gotowe rozwiązania ich problemów teksty mogą być kluczem do sukcesu.

Skuteczna perswazja

Jednak aby teksty sprzedawały, muszą zostać napisane w odpowiedni sposób. Myli się ten, kto myśli, że to “robota” dla każdego. O ile bowiem pisać potrafi każdy z nas, o tyle pisać teksty perswazyjne już nie. A taki właśnie rodzaj tekstu będzie potrzebny, aby zwiększyć sprzedaż.

Skuteczny copywriter doskonale wie, jak dobrać słowa, aby przekonać konkretną grupę odbiorców. Przemawiając do nich językiem korzyści, wskazuje na zalety produktu i wzbudza w klientach potrzebę jego posiadania. Potrafi operować słowem pisanym w taki sposób, by zaciekawić czytelnika i zaskoczyć sprzedawcę. Często też sam wskazuje sprzedawcom na skuteczne formy marketingu internetowego i sugeruje rozwiązania, które nie były wcześniej brane pod uwagę.

Z pomocą copywritera łatwiej

Zaletą copywritera jest to, że doskonale zna techniki perswazyjne stosowane w tekstach sprzedażowych i wie, jak się nimi posługiwać. Nie są mu obce takie pojęcia jak neuromarketing, czy storytelling. Potrafi spojrzeć na produkt oczami klienta i dostrzec zarówno jego wady, jak i zalety. Słowa dobiera w taki sposób, by były jasne i zrozumiałe dla czytelnika. Pisząc, potrafi budować napięcie, intrygować, dopasowywać tekst do konkretnego produktu, klienta i sytuacji.

Czy teksty na stronę internetową można napisać samodzielnie? Oczywiście, że tak. Jeśli sprzedawca internetowy ma ku temu zdolności, predyspozycje i odpowiednią wiedzę, będzie to jak najbardziej wskazane. W końcu kto inny, jak nie on sam, zna najlepiej sprzedawany produkt? W praktyce jednak często wygląda to tak, że teksty pisane przez osoby niezwiązane zawodowo z copywritingiem nie wyróżniają się niczym wśród całej masy innych tekstów dostępnych w internecie. Tymczasem celem jest właśnie wyróżnienie się i zainteresowanie klienta.

Dobry copywriter oprócz umiejętności pisarskich dysponuje też wiedzą z zakresu psychologii społecznej. Nie jest to bez znaczenia przy tworzeniu tekstów sprzedażowych. Rzetelna wiedza, umiejętności, doświadczenie oraz chęć dalszego poszerzenia wiedzy z różnych dziedzin to jego największe atuty.

Ocena

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

CommentLuv badge