Marketing wielopoziomowy – czy może być sposobem na zarabianie?

Jedni go zachwalają, inni wręcz przeciwnie. Niektórzy twierdzą, że to doskonały sposób na dorobienie do pensji, a przy odpowiednim zaangażowaniu nawet zarabianie pokaźnych sum pieniędzy – inni podają te słowa w wątpliwość. Marketing wielopoziomowy i wszystko, co się z nim wiąże, od dawna budzi w ludziach wiele kontrowersji. Już czas, by poznać go bliżej i zrozumieć, na czym tak naprawdę polega.

MLM, marketing wielopoziomowy, multi-level marketing, marketing sieciowy, network marketing. Wszystkie te określenia odnoszą się do systemu sprzedaży polegającego na budowie własnej sieci dystrybutorów produktu.

To model sprzedaży, który zakłada szybsze i bezpośrednie dotarcie do klienta, z pominięciem tradycyjnej drogi. Towar nie będzie więc trafiał  od producenta do hurtowni, a stamtąd dopiero do sklepów detalicznych, lecz bezpośrednio od producenta do jego dystrybutorów działających w ramach sieci MLM.

Sposób dotarcia do klienta

Głównym założeniem MLM będzie więc skrócenie łańcucha dostaw i szybsze dotarcie do klienta. Poza pominięciem takich etapów jak przekazywanie towaru hurtownikowi krajowemu, później hurtownikom regionalnym i ostatecznie sklepom detalicznym, multi-level marketing zakłada też rezygnację z tradycyjnej reklamy. Dlaczego?

Wydłużenie ścieżki sprzedaży produktu wpływa na jego cenę. Każdy z pośredników musi przecież czerpać z uczestniczenia w niej jakiś zysk. Do tego dochodzą jeszcze kosztowne kampanie reklamowe.

MLM pomija wiele etapów tradycyjnej ścieżki zakupowej. Towar od producenta trafia od razu do dystrybutorów, którzy prezentują produkty klientom. Dzięki temu nie ma konieczności reklamowania towaru w tradycyjnych mediach czy Internecie.

Czy taki model sprzedaży daje jakąś korzyść?

Oczywiście, że tak. Skrócenie łańcucha zakupowego i wyeliminowanie kosztów, jakie trzeba byłoby przeznaczyć na reklamę, oznacza, że zyski ze sprzedaży konkretnego produktu nie rozproszą się na poszczególnych etapach ścieżki zakupowej. Dzięki temu dystrybutorzy działający w sieci MLM mogą zarobić więcej.

Produkt, który sam się sprzedaje

Model sprzedaży MLM praktykuje obecnie wiele marek. Jedne są postrzegane przez klientów lepiej, inne gorzej. Jeśli osobie, która decyduje się na wejście w struktury firmy działającej w ramach modelu MLM, zależy na wysokiej sprzedaży, a co za tym idzie satysfakcjonujących zarobkach, powinna poszukać produktów, które cieszą się wśród odbiorców końcowych zaufaniem i popularnością.

Wybór jest niemały. Od naczyń do gotowania, kosmetyków oraz urządzeń do pielęgnacji twarzy i ciała, do chemii gospodarczej. Na szczególną uwagę zasługują produkty marki StarLife. Wytwarzane wyłącznie z naturalnych składników, w czasach, kiedy tak dużo mówi się o potrzebie dbania o zdrowie, mają dużą szansę powodzenia na rynku. Zastosowane w suplementacji sprawdzone receptury poparte wieloletnim doświadczeniem firmy i do tego oparte o wiedzę zaczerpniętą z medycyny naturalnej, chińskiej i tybetańskiej wzbudzają zainteresowanie.

Czy sprzedaż takich produktów w systemie MLM ma szansę powodzenia? Fakt, że marketing wielopoziomowy istnieje już wiele dziesięcioleci i coraz więcej firm  decyduje się na dystrybucję swoich produktów właśnie w ten sposób, zdaje się mówić sam za siebie.

Ocena

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

CommentLuv badge